Bounce rate vs. tema de blog

By on Feb 27, 2013 in Online, SEO, WebIT

Faptul că mi-am schimbat tema nu mai e o noutate, însă am urmărit evoluţia pentru prima zi de funcţionalitate a site-ului privind traficul şi iaca ce am observat (şi cred că e important pentru oricine).

Unul din indicatorii care ne arată cât de eficient este un site (SEO wise) este “Bounce Rate”-ul. Acest indicator arată câţi oameni au intrat pe site pe o anumită pagină după care au ieşit de pe site, fără a mai vizualiza cel puţin încă o altă pagina a aceluiaşi site. Dacă te interesează şi formula de calcul poţi întreba într-un comment şi voi intra in detalii … sau dă-i un Google 🙂

Motivele pentru care un user se poate “să sară” (sau bounce) poate fi oricare din următoarele, dpdv tehnic; userul:
– a dat click pe un link de pe pagină spre un alt site;
– a închis pagina (sau browserul);
– accesează un alt site/link direct din bara de adresă;
– a dat click pe butonul de “Back” al browserului si a revenit la un alt site accesat anterior;
– session timeout;

Motivele sociale pentru care un user se poate să sară de pe site sunt următoarele:
– nu există nici un alt link al site-ului tău care poate fi accesat (sau funcţional) pe pagina respectivă;
– nu există nici un alt link/topic interesant prezentat pe pagină, prin care poate naviga pe o altă pagină a site-ului tău;
– navigarea pe alte pagini este dificilă sau confuză;
– pur şi simplu s-a plictisit;

Tema anterioară, modificată la nivel de funcţionalitate în nenumărate rânduri, era eficientă până la un punct. Totuşi partea de funcţionalitate sau navigare uşoară între pagini era dificilă. Ăsta ar fi unul din motivele pentru care am schimbat tema, până la urmă. Totuşi nu credeam să aibă un impact atât de mare asupra indicatorilor. Ţine minte, cu cât un user stă mai mult pe site-ul tău (în 90% din cazuri este pentru că a găsit ceva interesant: un video, o poză, un text de citit) cu atât vei avea un site mai valoros dpdv SEO.

Astăzi, după doar 24h de când i-am dat drumu la tema nouă (şi să fie şi funcţională) am aflat diferenţa … and it’s huge! De la un Bounce Rate de 87.98% am scăzut la 11.40% Adică de la o medie de 1.17 pagini vizualizate de fiecare user am ajuns la 5.25. Ştiu că datele colectate după doar 24h nu sunt relevante, dar poate să-ţi creeze o image a ceea ce va urma. Datorită creşterii în Bouce Rate am primit bonus (mă rog … sunt direct proporţionale 🙂 ) am primit o creştere şi în Average visit duration.

Numărul total de vizitatori (respectiv page views – fiind direct proporţionale) a scăzut datorită pauzei de accesare a articolelor, pauză de două săptămâni (total vizite zilnice cu un maxim de 5 accesări unice). Chiar şi aşa, page views mi-a crescut comparat cu anul trecut chiar dacă anul trecut aveam un număr mult mai mare (prin raport) de vizitatori unici. Am instalat tema de aproximativ 4 zile, iar de când e funcţională (şi poţi accesa articolele) sunt doar 24h. Comparaţia am făcut-o cu fix aceeaşi perioadă de anul trecut. Iaca raportul de mai jos:

raport Bounce Rate hgp.ro 24h
Sfaturi (pe principiul: “fă ce zice popa, nu ce face”):
– un meniu sugestiv şi atractiv; recomand un meniu separat pentru categorii (dacă se poate meniul principal) şi unul pentru paginile, nu post-urile, care nu pot fi accesate decât direct sau din alte articole;
– cât mai multe articole afişate pe o pagină, cât mai eficient; degeaba ai o listă de 100 de articole pe pagină, pentru că asta va îngreuna încărcarea paginii; totuşi, dacă ai între 8 şi 10 articole afişate pe prima pagină + meniul de mai sus vei creşte în bounce rate;
– indiferent că eşti pe o pagină sau post/articol, utilizatorul trebuie să aibă acces la meniul principal şi meniul de pagini;
– layoutul să fie interactiv, pentru că asta atrace orice utilizator (oricât de conservator ar susţine că este); totuşi ai mare grijă să nu încarci site-ul cu multe efecte (pentru că devine obositor) sau cu multe scripturi javascript (pentru că îţi creşte timpul de încărcare şi e deranjat când un site se încarcă greu);
– nu scrie articole foarte lungi, sau dacă o faci să fie rar; sau împarte un articol lung în “seriale” sau mai mai multe părţi;
– nu scrie articole foarte scurte, sau dacă o faci să fie rar şi e recomandat să legi spre alte articole din site-ul tău;

Mai departe … îţi urez doar spor!

Liked it? Share it!
Fblike Twitter Youtube Pinterest Digg Delicious Reddit Stumbleupon

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *