Google si linkurile

By on May 13, 2009 in Online, SEO, WebIT

Se zice ca daca ai multe multe linkuri spre siteul tau, atunci “valoarea” websiteului va creste.

Partial este adevarata aceasta afirmatie… doar partial 🙂 Pentru ca depinde foarte mult, pe langa numarul de linkuri care duc spre siteul tau, numarul de siteuri (individuale), pozitionarea lor SERP (Search Engine Results Page) si din punctul unora de vedere si de PR (PageRank).

Dar hai sa o luam sistematic. Google a creat un software numit GoogleBot Acesta “se plimba” pe net pentru a culege informatii despre tot ce este relevant (a se citi link-uri) pentru a le indexa in motorul de cautare Google Pentru ca exista si webmasteri ca doresc sa nu aiba continutul propriului site disponibil pentru cautari se foloseste un meta tag <meta name="Googlebot" content="nofollow" /> Dupa cum se stie tagurile de meta sunt folosite la inceputul oricarui fisier interpret de browser, pozitionat intre tagurile HTML <head> </head>. Cel mai important termen aici este “nofollow” care da o instructiune GoogleBot-ului sa nu citeasca mai departe continutul siteului. GoogleBot incearca sa simuleze un utilizator uman care navigheaza la infinit internetul.  In momentul de fata acesta urmareste doar linkurile HREF si SRC. Astfel botul merge mai departe pe linkul respectiv (nu inainte de a indexa cat mai multe link-uri de pe pagina actuala).

Cu cat GoogleBot gaseste mai multe siteuri care au link spre websiteul vostru, cu atat ii pare mai important. Cum se poate creste aceasta “importanta in ochii GoogleBot”? In afara de inginerii si programatorii de la Google, toti spun ca e o munca foarte mare 🙂 si grea. Principala idee care se doreste a fi promovata de creatorii softului e calitatea continutului unui site si actualitatea informatiei oferite. Deci daca aveti un site cu articole noi constante si de o calitate buna, aveti sanse sa creasca in “ochii” GoogleBot… dar nu e chiar atat simplu. Prima data trebuie sa intre in atentia unor siteuri mai mari, sa aveti cat mai multi cititori unici (accesari unice) pe site. Pe urma trebuie sa aveti link-uri catre articolele voastre pe siteuri mari (cu PR – PageRank – cat mai mare si vizitatori unici intr-un numar cat mai mare). Cam asa suna varianta … simpla 🙂 Practic GoogleBot, daca ar putea vorbi ar spune asa: “Daca websiteul X are multe linkuri spre el, inseamna ca are informatie relevanta pentru multa lume. Deci ar trebui sa apara cat mai sus in cautarile Google pentru cuvintele cheie care le are.”

Varianta detaliata, sau complicata (de care nu as vrea sa ma ating, pana nu sunt bine documentat) este cea a formulei “secrete” dupa care Google indexeaza siteurile. Desi se poate gasi pe net formula si explicatii ale acesteia, multe nu sunt descrise (ex. filtrele aplicate dupa foruma, factorii folositi, cat si ierarhizarea exacta SERP).

Bottom line is:  daca aveti 5 siteuri mari care au link spre siteul vostru e mai eficient decat daca aveti 50 de link-uri de pe siteuri prea putin importante (ex. putine accesari si PR mic). Ca incheiere am adaugat o parte dintr-un articol interesant mai jos.

Cum puteti face rost de linkuri? Aveti mai multe variante (de pe http://www.tudi.ro/ )

1. Bloguri dofollow – Razvan Girmacea are o lista de bloguri dofollow. Incercati va rog sa nu o abuzati si daca aveti comentarii, tineti-le utile.

2. Directoare – Alecs are o lista de directoare romanesti destul de completa. Pe .com gasiti mult mai multe; de exemplu o lista interesanta cu directoare cu PR mare (nu stiu daca e la zi).

3. Linkuri cumparate – aveti grija cand cumparati linkuri, la noi e la moda teapa :) Daca luati un link pe o perioada mai lunga, incercati sa-l verificati constant, sa nu fie scos, sau sa fie pus nofollow pe el.

4. Link exchange – destul de ineficient daca e facut fara alte metode de link building. Totusi, poate aduce PR mare, pentru ca presupune sa primesti o multime de linkuri sitewide (care aduc PR bun, dar nu si trust foarte mult)

5. Guest posturi – scrieti un guest post pentru alt blogger si rugati-l sa va lase sa puneti in el un link catre siteul vostru. Asa obtineti niste linkuri foarte bune, inconjurate de text, unice si one-way, pe care le puteti pune cu ce ancora vreti.

6. Forumuri – unele forumuri pun nofollow pe linkurile din semnatura. In general, ca si pe bloguri, incercati sa fiti si utili comunitatii, nu doar sa spamati cu threaduri inutile, ca sa va incrementati link count-ul.

7. Virale – aici tine de talentul fiecaruia. Nu intru in detalii, pentru ca trebuie scrise inca 30 de pagini la viral marketing. Dar un scurt exemplu de ce a facut un mic viral la lansarea unui site de-al meu pe .com

Liked it? Share it!
Fblike Twitter Youtube Pinterest Digg Delicious Reddit Stumbleupon

No Comments

Trackbacks/Pingbacks

  1. Rarefiat ::…. » Blog Archive » Ghid de inscriere in directoarele web - [...] Daca este facuta planificat si constant, in final va ajuta la cresterea in rankingul motoarelor de cautare (ex. Google).…

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *