Ne-au vândut ciocoii …
Fix după valul numit “Sanda Lungu şi sclavii celor 2 kile (de orez)” statul ne-a demonstrat că cine se aseamănă se adună! Şi că ei au avut ca “viitori angajaţi fericiţi” adunaţi să primească întru fericire corporaţia mumă prin aplauze, frunze de mărar pe dinţi şi noroi pe picioare. Problema e că aceeaşi oameni care se bucurau că vor avea ce clopote să tragă nu au realizat că vor trage clopotele pentru ei şi copiii lor. Păcat. 50 de lei pentru o ţară.
Scăvismul guvernelor din România, din `89 de până astăzi, este cunoscut şi demonstrat periodic. Pe 27 august a fost aprobată o lege plină de lacune legislative făcută parcă special pentru a oferi corporaţiilor cadou încă o bucăţică din această ţară. Ponta, cel care promitea că se va împotrivi acestui proiect, cel care promitea bunăstare şi izvoare de miere curgătoare, cel care voia să cureţe conducerea ţării de corupţi a uitată că nu este altceva decât o păpuşă mincinoasă şi coruptă. Nu poate ajunge niciodată să fie un om. Va rămâne o păpuşă fără suflet – sufletul fiind vândul pentru a putea să-şi cumpere funcţia.
Şobolanii stau în parlament şi votează cu două mâini legile care vin la pachet cu o nouă maşină, o locuinţă, poate doar 10.000 de euro sau doar o promisiune vagă. Şobolanii stau şi rod resturile Europei, pupă picioarele marilor puteri şi încească să sâsâie la stăpâni din când în când pentru a se arăta puternici (când în realitate şuieratul vântului îi acoperă).
Da, le doresc să moară de foamete. Iar înainte să moară, să fie toţi hapsânii ăştia nevoiţi să-şi mănânce propriul rahat (de foame) şi abia apoi să moară de inaniţie. Dacă se poate să fie transmis live tot procesul, să-i vedem toţi cum se chinuie, ar fi ideal.
Drept urmare am pus aici câteva informaţii referitoare la situaţie, locurile şi momentul când sunt organizate proteste şi lista de drepturi cumpărate de Roşia Montană Gold Corporation.
Campania Salvati Rosia Montana sustine miscarile civice venite in sprijinul localnicilor amenintati de proiectul de lege aprobat de Guvern in sedinta sa de marti, 27 august!
Am fost instiintati pana in prezent ca evenimente de sustinere se vor organiza in mai multe orase din tara si strainatate. Lista este in continua actualizare:În România
Bucuresti
Alba
Timisoara
Iasi
Cluj
Brasov
Galati
Arad
Deva
Constanta
Targu-Mures
Sibiu
Piatra-NeamtÎn Europa
Paris
Bruxelles
Viena
Berlin
Londra
Roma
Praga
Lisabona
Oslo
CopenhagaDaca organizati in orasul dvs. un eveniment similar va rugam sa ne instiintati la adresa de mail alburnusmaior@ngo.ro
Mesajul presedintelui Asociatiei Alburnus Maior, Eugen David, catre cei care sustin Rosia Montana: Strada e a noastra! (VIDEO)
Va multumim pentru sprijin!
Aveţi, mai jos, o listă cuprinzând nu mai puţin de 20 de “atribuţii excepţionale” pe care Roşia Montana Gold Corporation le-ar dobândi dacă proiectul de lege iniţiat de miniştrii Dan Şova, Rovana Plumb, Daniel Barbu şi de preşedintele ANRM, Gheorghe Duţu va fi adoptat în Parlament.
Am încercat să reduc (cu o singură excepţie, probabil cea mai gravă – punctul 6 de mai jos) comentariile la minimum, sau chiar să le evit – însă, oricâte dintre aceste prevederi veţi avea răbdarea sau puterea să citiţi, veţi putea singuri să înţelegeţi câtă literatură nu juridică, ci pur şi simplu morală ar merita fiecare, ca şi cât de catastrofale sunt consecinţele în viaţa reală a oamenilor, comunităţilor şi zonelor vizate astăzi de acest proiect, mâine de oricare altul care se va inspira din precedentul Roşia Montana.
1. RMGC poate deveni proprietarul sau concesionarul oricarui imobil necesar exploatării miniere din perimetrul minier Roşia Montană asupra cărora statul român şi/sau unităţile administrativ teritoriale deţin un drept de proprietate publică sau privată – totul în numai 45 de zile de la depunerea unei solicitări formale, fără nici o dezbatere sau decizie locală şi fără nicio licitaţie publică.
2. În cazul în care un act sau o procedură de avizare aferentă proiectului a fost anulată (în instanţă), autorităţile au obligaţia de a elibera către RMGC, în mai putin de 30 de zile, un act sau aviz nou care să-l înlocuiască pe cel anulat.
3. Actele premergătoare (procedurile, avizele etc.) obţinute de RMGC în vederea emiterii autorizaţiilor finale nu au termen de valabilitate. Ele produc efecte ad infinitum et ultra, putând fi folosite oricând pentru legitimarea autorizaţiei finale.
4. Deşi conform Legii Minelor, Art. 22, oricărei companii miniere i se autorizează începerea activităţilor miniere prevazute în licenţă în termen de 180 de zile de la depunerea documentaţiei şi doar după depunerea garanţiei financiare integrale pentru refacerea mediului, RMGC obţine această autorizare în maximum 30 de zile şi pe baza depunerii garanţiei financiare pe numai un an din întreaga durată a exploatării.
5. Perimetrul licenţei RMGC nu are limite fixe. Agenţia Naţională de Resurse Minerale are obligaţia de a-l reconfigura oricând la cererea RMGC, în afara oricărei proceduri de reglementare.
6. RMGC va fi reprezentantul desemnat al Statului român în procedura de expropriere a terenurilor necesare exploatării miniere. Cu alte cuvinte: toţi locuitorii Roşiei Montane care vor refuza să-şi vândă proprietăţile vor fi daţi afară de pe pământurile lor, care vor reveni, după plata unei compensaţii aflate propriu-zis la bunul plac al Companiei, în concesiune spre exploatare unei alte entităţi private – Gold Corporation; acţiunile propriu-zise de scoatere cu forţa a localnicilor din ‘fostele’ lor gospodării vor fi făcute, foarte probabil, de unităţi de securitate (citeşte: paramilitare) private care totuşi vor acţiona cu o autoritate conferită de Stat. Se va evita astfel situaţia neplăcută în care poliţişti, jandarmi sau militari români exercită violenţă asupra unor cetăţeni, totul fiind coafat sub aspectul unui conflict între privaţi, în care lucrătorii de securitate ai RMGC vor avea sprijinul legii.
7. RMGC va obţine direct de la Ministerul Economiei dreptul de concesiune asupra imobilelor expropriate din perimetrul exploatării miniere, pentru o durată de 49 ani, fără a fi necesară înscrierea în Cartea Funciară.
8. RMGC are dreptul să utilizeze şi să schimbe folosinţa oricăror imobile expropriate din perimetrul minier, inclusiv a celor cu „destinaţie specială” (a se înţelege: lăcaşuri de cult, monumente, ansambluri şi situri istorice, cimitire, alte aşezăminte de valoare naţională deosebită ori localităţi urbane sau rurale în întregime), cu condiţia de a realiza ‚replici’ pe alte amplasamente.
9. Dacă, potrivit condiţiilor stipulate în Legea minelor 85/2003, licenţa de exploatare se acordă pentru maximum 20 de ani, cu drept de prelungire pe perioade succesive de câte 5 ani, licenţa RMGC se poate prelungi pe perioade de până la 20 de ani, la nesfârşit.
10. Dacă, pentru îndeplinirea condiţiilor stipulate în Hotarârea de Guvern 1076/2004 privind evaluarea de mediu pentru planuri şi programe, chiar şi cea mai puţin complexă procedură de evaluare durează între 8 şi 12 luni, în cazul RMGC procedura de evaluare de mediu pentru planurile de urbanism (care în mod normal ar implica şi consultarea statelor vecine potenţial afectate) trebuie să se finalizeze în 3 luni.
11. În vreme ce, potrivit Hotărârii de Guvern 1076/2004, Legii 350/2001 şi Ordinului Ministrului Mediului nr. 117/2 februarie 2006, acordul de mediu pentru autorizaţia de construire se poate elibera numai după deţinerea avizului de mediu pentru planul de urbanism aferent, RMGC îl poate obţine şi concomitent, ba chiar inaintea avizului de mediu pentru planul de urbanism.
12. În timp ce orice autorizaţie de construire are (potrivit Legii 50/1991, Art. 7, pct. 5) o perioadă de valabilitate de cel mult 12 luni de la data emiterii, interval în care deţinătorul este obligat să înceapă lucrările, RMGC poate începe lucrările în termen de 36 de luni de la data emiterii autorizaţiei de construire, autorizaţia sa fiind valabilă pe termen nelimitat.
13. RMGC poate obţine concomitent, în baza unei solicitari unice, autorizaţiile de desfiinţare şi autorizaţiile de construire, dacă pentru desfăşurarea lucrărilor de construcţii aferente proiectului este necesară şi desfiinţarea unor construcţii sau amenajări existente.
14. RMGC poate să includă în intravilan terenurile cu categoria de folosinţă pajiste din perimetrul proiectului minier şi le poate scoate din circuitul agricol în termen de 30 de zile de când face o cerere în acest sens. Autoritatea centrală sau locală, în acelaşi termen, este obligată să-i acorde o suprafaşă echivalentă de teren aflat în domeniul public sau privat al Statului pentru „refacerea” suprafeţei de pajişte afectate.
15. RMGC poate reloca monumente ale naturii existente în cadrul perimetrului proiectului minier.
16. RMGC poate include în intravilanul localităţii terenurile forestiere aflate în perimetrul minier şi poate dobândi proprietatea unor terenuri aflate în perimetrul minier, fără respectarea dreptului de preempţiune al Statului la cumpărarea de păduri care constituie enclave în fondul forestier proprietate publică a statului sau sunt limitrofe acestuia, la preţ şi în condiţii egale.
17. RMGC poate desfăşura lucrari miniere pe acele terenuri pe care Legea Minelor, Art. 11, interzice strict desfăşurarea oricărei astfel de activităţi – amplasamente ale unor monumente istorice, culturale, religioase, situri arheologice de interes deosebit, rezervaţii naturale, zonele de protecţie sanitară şi perimetrele de protecţie hidrogeologica ale surselor de alimentare cu apă.
18. Dacă, potrivit Art. 5, alin 16 al OUG 43/2000, în cazul zonelor cu patrimoniu arheologic evidenţiat întâmplător, pâna la descărcarea de sarcină arheologică, autorizarea de construire se suspendă, în cazul RMGC aceasta rămâne în vigoare, iar companiei nu îi este afectat dreptul de a executa lucrări miniere pe restul suprafeţei de teren ce face obiectul autorizaţiei de construire.
19. RMGC nu are obligaţia sa obţină certificate de descărcare de sarcină arheologică pentru zonele cu patrimoniu arheologic reperat – terenuri delimitate conform legii, în care urmează să se efectueze cercetări arheologice pe baza informaţiilor sau a studiilor stiinţifice care atestă existenţa subterană ori subacvatică de bunuri de patrimoniu arheologic, susceptibile să facă parte din patrimoniul cultural naţional.
20. Cercetarea arheologică a unui teren din perimetrul RMGC nu are voie sa depăşească în durată 3 luni de la data iniţierii.
Sursa: http://blog.activewatch.ro/rubrica-cetateanului-necenzurat/romania-in-genunchi-acum-ori-niciodata/
Autorul listei de mai sus: Ştefania Simion, consilier juridic (pro bono) al Asociaţiei culturale “Alburnus Maior”, unul dintre cei mai vechi şi puternici militanţi ai mişcării Salvaţi Roşia Montana;